تبلیغات
ماجراجویان

[RB:Blog_And_Post_Title]

  

 

 

 

 

 

 

 

 

تغذیه درست در عمل كاریست دشوار. این سختی بیشتر مربوط به كنارگذاشتن عادت‌های كهن و سالهای سال شیوه تغذیه نادرست است. اما تغذیه سالم حتما به معنای صرف نظركردن ازخوردنی‌های دوست داشتنی و لذیذ نیست. اصل مطلب رعایت حد و مرز در خوراك است. این مقاله دربرگیرنده ده دستور در جهت چگونگی تغذیه درست می‌باشد.

متنوع بخوریم!

متنوع و به اندازه خورده و به تناسب در تركیب مواد غذایی بایكدیگر توجه كنیم.

در روز چندین بار غلات و به اندازه كافی سیب زمینی بخوریم!

نان- ماكارونی-برنج- غلات و سیب زمینی منبع ویتامین‌ها و مواد معدنی و fiber هستند و درعین حال كم چربی می‌باشند.

درمورد سبزیجات و میوه- اصل پنج بار در روز را فراموش نكنیم!

مصرف پنج بار میوه و سبزیجات در روز ایده‌ال است. بهتر است كه این محصولات - تازه مصرف شده و یا در صورت امكان خیلی كم وكوتاه پخته شده باشند. یك بار از این پنج بار، آب میوه مصرف كنیم.

روزانه به اندازه كافی- لبنیات و حداقل یكبار در هفته ماهی بخوریم.گوشت و تخم مرغ هم به اندازه مصرف كنیم!

لبنیات و ماهی مواد غذایی زیادی مثل كلسیم در بردارند. ماهی منبع ید و selenium و omega 3 می‌باشد. گوشت به‌خاطر درصد زیاد آهن و ویتامین های B1 - B6 و B12 اهمیت دارد. مصرف 300 تا 600 گرم گوشت درهفته معمولا كافیست. در صورت مصرف گوشت و لبنیات - نوع كم چربی آن پیشنهاد می‌شود.

چربی - كم مصرف كنیم و از مواد پرچربی صرف نظر كنیم!

مصرف زیاد چربی باعث چاقی شده و می تواند ناراحتی‌های قلبی و سرطان را به دنبال داشته باشد. 70 تا 90 گرم چربی در روز - آنهم در صورت امكان روغن ویا چربی های گیاهی كافی خواهدبود. فراموش نكنیم كه مقدار زیادی چربی نامرئی در محصولات گوشتی-مثل سوسیس و كالباس- و شیرینی ها و شكلات ها و محصولات لبنیاتی وجود دارد...